Blog

lavt stofskifte vægttab

Allerede fra før jeg blev sundhedsmentor var jeg godt klar over, at det kan være svært at tabe sig med lavt stofskifte. Min mor og flere af kvinderne i min familie HAR faktisk lavt stofskifte, så da jeg for et par år siden selv ramte muren, og bare ikke kunne tabe mig, var jeg ret sikker på, at det var fordi jeg selv havde lavt stofskifte. Jeg gik til lægen, som kun testede mit TSH, som så sagde ‘Alt er normalt – du skal bare spise sundt og dyrke motion’. Ja, hallo. Jeg spiste sundt, i hvert fald i forhold til, hvad man efter traditionel dansk tankegang ville kalde ‘relativt sundt’ og dyrkede motion fire gange om ugen. Som minimum. Og jeg kunne bare ikke tabe mig!

Ikke fanatisk

Når man går på ‘slankekur’ får man tit at vide at man ikke skal blive fanatisk. Nu er jeg efterhånden lidt skeptisk over, hvad der egentlig menes med fanatisk – for er det egentlig ikke rimelig fanatisk at vi insisterer på at fortsætte med at spise ting som laver rav i vores system, bare for at have ‘balance’? Og ikke være ‘fanatisk’? Det griner jeg lidt over nu!
Hvad jeg derimod ikke tror på, er, at tælle kalorier, og måle sin værdi på en vægt. Hvad jeg tror på er, at når du spiser SUNDT – rigtig sundt og ikke hvad den danske sundhedsstyrelse definerer som sundt, så taber du dig. HELT NATURLIGT!

Det gør jeg i hvert fald nu. Men det skulle alligevel tage mig 10 år af mit voksenliv, at få min fedtprocent ned til normal-værdien. Igennem den metode jeg brugte, hvor jeg ligeledes balancerede mine hormoner samtidigt med mit vægttab, undgik jeg også at udvikle lavt stofskifte, som mange af de andre kvinder i min familie. Lige nu prøver jeg også at få min mor 100% med på min livsstil, så vi kan få vendt op og ned på hendes stofskifte, for det ved jeg nu, er en mulighed!

 

Vægttab ved lavt stofskifte

Det vigtigste man kan gøre, når man skal tabe sig med lavt stofskifte er, at man simpelthen skal spise for at balancere hormonerne! For at opsummere kort, så skal man holde sig væk fra nogle bestemte fødevarer, og være bevidst omkring hvordan man spiser sine kulhydrater (tænk søde kartolfer, grøntsager, frugt osv.). Og så skal man sørge for at få sit fedt – det sunde fedt, fra en god 100% økologisk, koldpresset olie. Det er selvfølgelig ikke bare noget, som jeg kan skrive på et blog indlæg ‘1 – 2 – 3’ så er det hele fikset.

Det vil sige, at hvis du har hørt at Sense er god til dig – så er det ikke helt rigtigt. Læs hvorfor, her.

Til gengæld har jeg lavet en guide til dig, som har lavt stofskifte, og gerne vil tabe dig, på en sund og harmonisk måde, uden at stresse dit system og fucke dine hormoner mere op! Den koster 0 KR, når du skriver dig op til mit nyhedsbrev. Her får du en udført guide i HVAD og HVORDAN du skal spise, for at få balance i dine hormoner og tabe dig de der forbistrede kg.

Er det nu, du gerne vil have hjælp til at komme i balance og tabe dig de forbistrede kg? Jeg vil gerne vise dig vejen 🙂 mit forløb, BalanceBabes starter til September, og lige nu kan du spare 70% – og komme med på det 12 ugers lange forløb for kun 987,-
Skal du med? Læs mere her!

 

Comments

  • Helga munkebro
    11. juli 2018

    Vil rigtig gerne modtage skrift om vægttab og andre nyheder

    reply

Leave a Comment:

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.