Blog

kosttilskud

Den uundgåelige kosttilskudsliste! I forbindelse med #holisticweek på Instagram, vil jeg gerne dele lidt omkring et af mine yndlings emner – nemlig kosttilskud.

Jeg har tidligere skrevet om, hvor vigtig kosten er, for et godt helbred. Desværre, på grund af den svindende næring i selv de bedste råvarer idag, får vi simpelthen ikke det vi skal bruge, for at have det godt – udelukkende fra vores kost. Det er jo en lang diskussion i sig selv, og der er jo mange som går ud fra at man kan spise sig rask. Man kan spise sig til mindre belastning og gode vitaminer og aminosyrer – jovist. Men ikke nok, til at være på 100%

Hvilke kosttilskud er uundværlige?

Jeg vil gerne gøre det rigtigt let for jer derude, der ikke ved, hvilke kosttilskud man bør tage. Derfor har jeg lavet en liste med de aller mest nødvendige kosttilskud til dig, som ikke ved hvor du skal starte. Disse kosttilskud er min ‘basis’ liste, og det er ud fra den, jeg laver kosttilskudsplaner til mine klienter. Det vil sige at alle mine klienter får disse, og så nogle flere ud fra hvilke problematikker de har.. Og selvfølgelig, hvor slemt det slår til!

OBS: Bestiller du fra iHerb, så kan du få 5% rabat ved at skrive koden: ASL0176

Zoey’s basis kosttilskudsliste

 

Hvilken vitamin

Antal dgl.

Hvad er den godt for

Hvilken anbefaler jeg

En god multi vitamin

2×3 Det er enormt vigtigt at få en god multivitamin – den ligger en god base og arbejder sammen med de andre. Disse har langt højere indhold af vitaminer og højere dosis, end dem man kan få i Danmark. Multivitamin
 Flora  1 Tarmflorabakterier. Dette er til at give dine tarme ekstra støtte til fordøjelse og udrensning. Dit fordøjelsessystem er alpha omega for en sund krop. Flora
Q10  300-500 mg dgl.  Q10 er en enormt vigtig spiller i din energiomsætning samt også dit stofskifte. Q10
 5HTP  1 dgl. 5HTP er en aminosyre som støtter produktionen af lykkehormoner, seratoninudskillelse og søvn og dit nervesystem 5htp
Omega 3  2-3 g En god olie er godt for mave, kredsløb, tarme, velbefindende og hjernen. Simpelthen alt! Omega 3
C vitamin  Se næste En stærk antioxidant. Modvirker sygdom og støtter immunforsvar, stress på celleplan, energiproduktion. Udregn således: 75-100
mg*pr. krops vægt, fordelt ud på
dagen. 60 kg=4-6 gr. dgl.
C vitamin
 L-Glutamin  1-2 dgl. Aminosyrer. Skaber ro på krop og nervesystem. Rigtig god til at skabe balance og modvirke stress. God til regenerering af krop efter motion. Glutamin pulver

 

Kunne jeg inspirere dig?

Fik du selv lyst til at eksperimentere med nogle kosttilskud? Skriv endelig en kommentar nedenfor. Hvis du ikke har set det endnu, så kan du skrive dig op til mit nyhedsbrev i menuen til højre. Her vil du få min E-bog helt gratis, fyldt med gode tips, opgaver og opskrifter til at blive et sundere dig! Hvis du godt kan lide min opskrift på kokoskaffe, kan du tjekke mine andre indlæg omkring mad her på bloggen, eller like min side på facebook så du kan følge med i, når jeg ligger noget nyt ud!

Skal jeg vise dig vejen?

Jeg vil gerne hjælpe dig tilbage i balance – og lige nu kan du komme med på mit 12 ugers mentorforløb, BalanceBabes, hvor du lærer at balancere dine hormoner naturligt – og komme tilbage til din sunde krop! Netop nu kan du spare 70% af prisen, og komme med for kun 987,-

Lyder det som noget for dig? Så læs mere om BalanceBabes her – eller tilmeld dig her!

Comments

  • Helga
    11. juli 2018

    Vil gerne have skrift på vægttab med lav stofskifte og e bog sundhedsguide

    reply
  • Mie
    19. august 2018

    Hej!

    Jeg er faldet lidt tilfældigt over dit indlæg og er meget nysgerrig på kosttilskud som en del af en sundere livsstil. Jeg har et spørgsmål i forhold til 5-htp og tryptophan – vil du anbefale, at man tager dem sammen? Anbefalder du den ene over den anden? Har du indblik i, om de kan tages sammen med rosenrod? Det kan være lidt en jungle at navigere i som ‘nybegynder’ på området 🙂

    De bedste hilsner
    Mie

    reply

Leave a Comment:

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.