Din vægttabstype er FBHB typen!

FBHB Står for Fit Boost – Hormonbalance

Det betyder at din krop har brug for rigtig meget næring, og at hos dig vil jeg vælge at prioritere at heale din krop, fremfor at skabe et HURTIGT vægttab. Det betyder ikke, at du ikke kan tabe dig hurtigt, kun at hovedfokus i din behandling bør være, at få styr på dine underliggende problematikker, frem for at skabe et hurtigere vægttab.

DENNE RETNING ER IDEEL FOR DIG, SOM

• Har mange hormonelle problematikker og har brug for EKSTRA meget næring

• Som måske har en historie med et usundt forhold til mad

• Dig som slet ikke gider en restriktiv livsstil

• Dig der prioriterer at heale din krop fremfor at det skal gå HU RTIGT med et vægttab.

 

HVEM ER FBHB IKKE FOR?

TBHB er ikke for dem, som er mega utålmodige med deres vægttab. Dette er den mest blide metode til et vægttab, og den fokuserer rigtig meget på hormonbalance og healingen af din krop. Hvis du trænger til at tabe dig, så vil denne vej også resultere i et vægttab, men det vil være et lidt langsommere vægttab end de to andre profiler. Når det så er sagt, så er det denne livsstil som er MINDST restriktiv og derfor også LETTEST at leve efter. Jeg anbefaler altid, at man fortsætter på denne livsstil, når man har nået, eller er tæt på sit vægttabsmål.

MADEN

Når du har valgt denne retning, så skal du  følge de hormonbalancerende principper, som jeg gik i dybden med på modul 1. 

Herudover anbefaler jeg:

At du er bevidst omkring HVORNÅR og hvor ofte du spiser underjordsgrøntsager og frugter. Disse påvirker dit blodsukker meget, og skal derfor indtages efter kl. 14. Du skal mærke efter, om det er noget du har godt af at få hver dag, eller om det er noget du skal have lidt sjældnere. Denne livsstil giver plads til mere selvreflektion og frihed. Det er vigtigt at du bruger denne til at lytte til din krop, frem for at bare gå amok i ’tilladte snacks’.

Et par gangeom ugen, skal du have nogle flere kulhydrater, hvilket du får ved at inkludere en grøntsag fra underjordsfamilien (sød kartoffel, gulerod mv.) eller noget frugt, frokost og/eller aften.

Vil du vide mere? Så se PDF’en omkring profilerne og videoerne på modul 2