Vegansk Spaghetti Carbonara – Squashestti med blomkålssauce

Indlægget med opskriften på Vegansk Spaghetti Carbonara indeholder et reklamelink til spiralizermaskine.

I år til jul har jeg ønsket mig denne fine spiralizer maskine. Det er uden tvivl det bedste ønske jeg har gjort mig der, for den har nærmest været i brug dagligt. I forbindelse med, at jeg er igang med at spise efter Curra Me livsstilen – og forsøger at balancere mine hormoner med kost – har jeg sat mig for, at jeg skal spise flere grøntsager.

Det er måske endda ekstra belejligt nu efter den kolde og mættende (!) juletid. Hvor jeg har været god, men ikke så god at jeg har undgået mælkeprodukter… Men gud hvor jeg elsker ost og fløde altså.

Jeg er ikke veganer eller vegetar, men jeg synes også at det er vigtigt for vores alle sammens bedste chance for en god fremtid, at spise mindre kød. Derfor er denne opskrift altså vegansk… MEN, hvis du ikke er med på DEN bølge, så kan du altid supplere med bacon oven på. Og det gør den ikke mindre lækker af den grund!

Denne her opskrift er super simpel, mega hurtig at lave, billig og sund. Og hvis du putter bacon oven på eller er lidt gavmild med olien, så er den også LCHF – What’s not to like!

Du kan godt lave opskriften ved at skære squashen i strimler manuelt. Det gjorde jeg også inden jeg havde en spiralizer, men TRO MIG, det er slet slet ikke lige så godt. Overhovedet! Så skynd dig ud og købe en spiralizer!

Vegansk Spaghetti Carbonara – Squashetti med blomkålssauce

Du skal bruge

En spiralizermaskine (købes eksempelvis hos Wupti.com fra 249,-)
En håndblender / almindelig blender (kan også købes fra Wupti fra 270,-)
1 Squash per person
Et kvart blomkålshoved
Hvidløg efter smag – jeg bruger 3-4 fed
Saften fra en citron
Himalaya salt + peber
Olivenolie

Sådan laver du Vegansk Spaghetti Carbonara

Lav squashen til spaghetti strimler i spiralizeren.

Skær blomkål i mindre stykker og steg på en pande sammen med olivenolie og hvidløg. Du behøver ikke at skære hvidløget ud. Når de er blevet brunede, så smid dem i en beholder og mix dem med citron efter smag, himalaya salt og peber og olivenolie. Når den har en cremet konsistens, puttes det i panden igen sammen med squashettien. Det skal blot have indtil at squashen er varm.

Sådan, var det ikke let? Dejlig ret – lad mig høre hvordan jeres bliver!

Vil du følge med i min Rejse til Sundhed

Du kan følge mig på facebook hvor du kan abonnere på alle mine nye indlæg. Jeg vil være super glad for at have dig med i sundhedsrejse-familien 🙂

Har du nogle spørgsmål eller kommentarer, så smid dem enten på min facebook. Du kan også sende mig en besked på instagram, lægge en kommentar på indlægget her eller send mig en mail på stto@itu.dk.

Leave A Reply

* All fields are required