Keto Chiagrød opskrift – til dig som er på farten

keto chiagrød, chiagrød, chia

Denne opskrift på keto chiagrød er lynhurtigt blevet min go-to morgenmad / frokost på farten, og jeg har altid én stående i køleskabet. Jeg tror det er sikkert at sige, at jeg som minimum spiser en af disse her om dagen, fordi det er super nemt når den er forberedt i forvejen, den smager fantastisk OG så tæmmer den ens søde tand. Fantastisk!

Men i er her jo ikke for at høre om hvor god den er, men for at få opskriften – og den får i så her.

Opskrift:

3 spiseskeer chiafrø

1 spiseske peanutbutter

1 spiseske kakaonibs

1 spiseske kokosmel

1 teske kakaopulver (den økologiske fra urtekram)

Blandes op med kokosmælk og vand – men kan også bare laves med vand!
Jeg plejer at toppe den med et par paranødder og en lille håndfuld blåbær.

I alt (inklusiv paranødder og blåbær) indeholder denne keto chiagrød af 358 kalorier, bestående af 10% kulhydrater, 13% protein, 77% fedt. Hvis du vil spare på kulhydraterne, kan du undlade blåbær og paranødder 😉

Macroerne

I denne opskrift er macroerne fordelt således: Kulhydrater: 8g, Protein: 10.9 g og Fedt: 28.8 g.

Uanset hvad er keto chiagrøden et stable i min kost, og hver gang jeg har spist en potion, sørger jeg for at forberede en ny, til der er chiagrød til dagen efter. Man kan selvfølgelig også remix’e sin chiagrød med mange andre lækre ingredienser, så hvis du laver en lchf chiagrød der sparker til, så må du endelig dele opskriften.

Den seneste jeg er begyndt at eksperimentere med, indeholder lakridspulver, og jeg må sige at jeg er fan! Den deler jeg snart 😉

 

 

Leave A Reply

* All fields are required